- Vooreerst hebt u de mogelijkheid om met mij een afspraak te maken via het menu hierboven.
- Vervolgens kom ik op het afgesproken tijdstip ter plaatse langs om de woning te inspecteren. Daarbij kijk ik naar:
- het dak
- de muren
- de vloer
- de ramen en zonnewering
- de deuren en garagepoort
- de gebruikte isolatiematerialen
- de verwarmings- en sanitair warm water installatie
- ...
Indien u beschikt over één van de onderstaande lijst van documenten gelieve ze mij dan ook op het moment van de afspraak te bezorgen. Deze gegevens verhogen de nauwkeurigheid van het EPC en kunnen het EPC ten gunste beïnvloeden. Nadat het EPC is opgesteld, krijgt u alle documentatie terug.- vroeger afgeleverd energieprestatiecertificaat
- lastenboeken
- subsidieaanvragen Vlaamse overheid
- facturen van geregistreerde aannemer
- facturen van bouwmaterialen, van de ruimteverwarmingsinstallatie of van de sanitair warm water installatie
- technische documentatie van de ruimteverwarmingsinstallatie of van de sanitair warm water installatie
- gedateerde uitvoeringsdetails
- vaststellingen uit werfverslagen, post-interventiedossier, vorderingsstaten of proces-verbaal van oplevering
- chronologie van foto's
Daarnaast heb ik volgende gegevens nog nodig:- wat is het bouwjaar van de woning?
- is de eigenaar: een natuurlijk persoon of een rechtspersoon?
- handelt het om een verkoop / verhuur?
- handelt het om een verkoop / verhuur via een immobiliënkantoor?
- De opmaak van het EPC gebeurt met behulp van certificatiesoftware. Als energiedeskundige type A dien ik daarbij een vastgelegd inspectieprotocol te volgen. Door het gebruik van een vaste inspectiemethode en specifieke software verhoogt de reproduceerbaarheid. De opmaak van een EPC neemt gemiddeld ongeveer een halve dag in beslag.
- Tenslotte krijgt u van mij:
- een ondertekend EPC
- een faktuur
- uw eigen documentatie (indien van toepassing)